تویوتا کمری همواره یکی از محبوبترین خودروهای وارداتی در ایران بوده است. خودرویی با قابلیت اطمینان بالا و کیفیت مناسب که در کنار تعادل ویژگیهای کاربردی، توانسته یکی از پرفروشترین سدانهای جهان لقب گیرد. این متن حاصل تجربیات یکی از دوستان گرامی سایت پدال در دوره ای دو ساله میباشد:

Toyota Camry 2012
امیدوارم این نوشته به فال نیک گرفته شود و آغاز کننده یک مسیر خوب برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتمان از خودروهای مختلف باشد. قابل ذکر است قصد من در این مقاله معرفی امکانات و مشخصات فنی کمری نیست. زیرا شما عزیزان خود در این مورد اطلاع دارید.

Toyota Camry 2012
همان طور که گفته شد بنده میخواهم تجربیات دو سال راندن با کمری 2012 مدل GLX را برای شما بیان کنم. ابتدا قصد دارم تا توضیحی متفاوت در مورد طراحی ظاهری کمری بدهم. نخست از کنار خودرو شروع به نگاه کردن میکنیم؛ خب، چیز شگفتانگیز و اغواکنندهای را نمیبینید. اما شیشهها با سایز مناسب و یک خط که از گلگیر جلو شروع شده و در نزدیکی چراغ عقب به سمت پایین کشیده میشود، این قسمت از کمری را از سادگی محض رهانیده است؛ همچنین برجستگی روی گلگیرها نیز به این امر کمک کرده است و آینههای جانبی با بدنه خودرو تناسب دارند.

Toyota Camry 2012
حال کمکم به سمت جلو خودرو حرکت میکنیم، هر چه زاویه دید شما با جلوی خودرو کمتر میشود، زیبایی بیشتری مییابید. مثل آن است که پنجره یک اتاق را آرامآرام باز کنید و با یک منظره زیبا مواجه شوید! به نظر بنده چراغها، مه شکنها، پنل های مشکی و … تناسب خوبی با هم دارند و چهرهای نسبتاً جذاب و زیبا و البته ماندگار را تشکیل دادهاند.

Toyota Camry 2012
حالا کمی شادی در شما ایجاد شده وبا شوق به عقب خودرو حرکت میکنید، در این بین دستی بر بدنه کمری کشیده و از کیفیت بالای رنگ آن نیز مطلع میشوید؛ پشت کمری نیز داستان جلوی آن را دارد! یعنی هر چه شما با زاویه کوچکتری به آن نگاه میکنید، دلچسب تر است. اما کمری با چراغهای عقب و فرم سپر خود اوج محافظهکاری خود را نمایان میکند! ولی باید بگوییم نمای عقب کمری از نزدیک بسیار بهتر از عکسهاست که آه از نهاد بلند میکند! مورد دیگر که شما را کمی دلسرد میکند اگزوزهای نمایان کمری است که به زیبایی آن ضربه می زند. اندازه تایر و رینگها نیز با بدنه متناسب است. در کل بدنه کمری برای یک خانواده 4 نفره و نیازهای آنها نمره قبولی میگیرد.

Toyota Camry 2012 Interior
حال کلید کمری را در دست گرفته و درهای خودرو را باز میکنید، ماشین با 2 بوق کوتاه به شما خوشامد میگوید! ابتدا برای نشستن، رکاب با نوشته روشن کمری نظر شما را جلب میکند، در را میبندید و صدای بم ایجاد شده به شما حسی از کیفیت همیشگی تویوتا را القا میکند. دستی بر داشبورد و رودری های کمری کشیده و ناخودآگاه به نشانهی رضایت سر خود را تکان میدهید! تودوزی داشبورد یکی از محاسن کابین جادار کمری است که باعث لوکستر شدن آن میشود و میتوان به ارگونومی خوب کلیدها و کنترلر های کنسول میانی که یک نمایشگر را در خود جای داده و در بین دو نوار استیل محاصره شده نیز اشاره کرد. فرمان کمری از جنس بسیار خوبی ساخته شده و شما را به در دست گرفتن آن سوق میدهد. نشان دهندههای سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… به خوبی در کنار هم قرار گرفتهاند و نمایی آرامش بخش و نه اسپرت همانند روح کمری دارند! در کل کابین کمری از نمای بیرون آن بسیار راضی کننده تر است و قطعاً از نشستن در کمری بیشتر لذت خواهید برد تا اینکه از بیرون به آن نگاه کنید!
تنها مشکلی که به نظر من در این مدت ایجاد شده، صدای تولیدی از محفظه داشبورد است. آینههای کمری بسیار خوب عمل کرده و نقطهی کور محسوسی شما را آزار نمیدهد. اگر دیدید کسی به فضای عقب کمری خیره شده و حرکت نمیکند، تعجب نکنید! فضای پای صندلیهای عقب ایشان را شگفتزده کرده است! در صندلیهای کمری برای هر نوع نشستن جا هست، نگران نباشید!

Toyota Camry 2012
خب ماشین را استارت زده و خودرو با صدایی نرم شروع به کار کردن میکند. هر چند ریختن بنزین معمولی باعث ایجاد لرزشهای خفیفی هنگام توقف میشود. واکنش کمری به پدال گاز راضیکننده است و از آن بهتر ترمزهای کمری هستند که به راننده اطمینان میبخشند. فرمان کمری در هنگام حرکت بسیار نرم و راحت است. گیربکس 6 سرعته کمری دندهها را یکی پس از دیگری بدون هیچگونه اشکال، تنبلی و اتلاف وقت عوض میکند و واکنش خوبی به پدال گاز دارد. هر چند در سربالایی مانند بسیاری از خودروها تنبلی در آن احساس میشود. سیستم تعلیق کمری در نوع خود جالب است. بعضی از دستاندازها را طوری رد میکند که آدم یاد سیستم (MAGIC BODY CONTROL) مرسدس بنز میافتد! و بعضی از آنها را طوری رد میکند که برای لحظاتی آرامش شما را بر هم می زند!! ولی در کل مخصوصاً در جادهها آرامش کابین را فراهم میکند و در کنار ارگونومی خوب صندلیها و عایقبندی خوب رضایتبخش است. چراغهای کمری در زمینه روشنایی میتوانستند کمی بهتر باشند. کولر و بخاری کمری نیز از نکات مثبت آن هستند.
مصرف سوخت کمری در جاده با کروز کنترل و کولر روشن به 5.8 لیتر هم میرسد و در شهر نیز بین 9 تا 11 لیتر متغیر است. همچنین در زمان رانندگی نمایشگر خودرو در غالب TRIP INFORMATION اطلاعات خوبی را به شما میدهد.
درکل ما در این دو سال مشکل خاصی از کمری ندیدیم ولی از عیبهای آن میتوان به گران بودن نسبت به رقبا، سادگی در طراحی، نداشتن هیچ شاخصه اسپرت که برای بعضیها ناخوشایند است و محفظه بیرون زده اگزوز اشاره کرد. اما این خودرو آرام و متین شما را کمکم به خود علاقهمند میکند و حقیقتاً نکات مثبت از نکات منفی آن بیشتر است.
در پایان باید بگویم که کمری فاکتورهای مورد نیاز برای یک خانواده 4 نفره را مهیا میکند و خودروی مناسبی است.
با تشکر از همهی شما خوبان که وقت گرانبهای خود را صرف خواندن این نوشته کردید.
نویسنده: امین کریمی
سوناتا هنوز مونده به اپتیما برسه..چه برسه به مقایسه با کمری…با اون قیافه فضایی خسته کننده…بخدا من پول هیچکدوم رو ندارم ولی خدا شاهده با اینکه تو شهر ما خیلی سوناتا نیست ولی خیلی ضایه شده ظاهرش
نهههههههههههههه ، حال آقا قیصر خوبه ؟؟؟؟؟؟ امیدوارم حالش بهتر بشه
من از این نسل کمری اصلا خوشم نمیاد هیوندا از این بهتره
دقیقا سوناتا از چه لحاظ از کمری بهتره ؟؟؟ فروش ؟؟؟ از چشم نیوفتادن طراحی ؟؟؟ کیفیت ؟؟؟
فقط و فقط تویوتا آخ نمی گه
هیوندای برا ظاهر بینا خوبه.. ضمنا سالی 4 تا شکل دادن باعث از مد افتادن سریع هیوندای میشه
همانطور که سوناتای قدیمی 2 ساله از رده افتاد ( ولی کمری قدیمی هم بعد از 8 سال بازم رخشه)
فقط تویوتا.
سلام
ماشین فقط تویوتا
عشق من کریسیدا مدل 92
تویوتا….عشق به توان10….محشره….اونایی که تویوتا روباهیوندامشخص میکنن بایدبگم هیچ درکی ازاینکه اصلاماشین چی هست ندارن!!!
بایدچندسال تویوتا سوار بشین تابفهمید تویوتا یعنی چی….تویوتا وبنز وبی ام و ونیسان ولکسوس معرکه ان…نمونه ندارن
ببخشید؟
این تجربیات 2 سال بود یا تجربیات 10 دقیقه!؟؟؟؟؟؟؟!
اخه من دارم ففط میتونی بگی اذیت نمکنه خوبه چیز خاص دیگه ای نداره ولی در کل عالیه
سلام
من نظراتو خوندم خواستم منهم تجربه خودمو در مورد ماشینهای که داشتم بگم.
من قبلا یه اپتیما مدل 2010 داشتم اولین بار خریدم اصلاهم تو فکر ژاپن و کره و اینحرفا نبودم بعد ازرا 2010 خریدم فکر میکردم خیلی ماشینای خوبین تا اینکه یه بار ماشین کمری دوستم دستم بود وقتی واسه اولین بار سوار شدم خدا شاهده فورا متوجه شدم اصلا من کاری به کیفیت ندارم.
دلیلشم این بود که لامصب گیربوکسش مغز ادمو میخوند مثلا وقتی میخواستی باهاش سبقت بگیری به محز اینکه پاتو تکون میدادی 2 تا معکوس میکشید ولی واسه ازرا باید خیلی پاتو فشار میدادی و با تاخیر تا میفهمید چه خبره این یک دومشم اینکه وقتی گاز میدادی دور موتور میرفت بالا بعد دنده عوض میکرد کاملا ماشین تکون میخورد و معلوم بود ولی تو کمری حتی توی 6هم عوض میکرد خیلی نرم بود.
و خیلی چیزهای دیگه از نرمی ازار دهنده فرمان اپتیما تا کیفیت چرم فرمان و صندلی ازرا و خیلی چیزهای دیگه….
داداش اپتیما باموتور 2700یه قدرتی بهت میده که مغزت سوت میکشه اپتیما بین ماشینای 6سیلندر تکه واقعا حرف نداره
سوناتا 2015 می تونه به راحتی با اپتیما و کمری رقابت کنه
سوناتا 2015 می تونه به راحتی با اپتیما و کمری رقابت کنه
Just hyundai
سلام دوستان
بنده یک کمری 2013 جی ال کلاسیک دارم تا الان با این خودرو 23 هزارتا راه رفتم به هیچ عنوان اذیت نمیکنه و ماشین ارام بی صدا هست مصرف میانگینشم 10.3 تا 11 هست ولی بدیش اینه که هیچ گونه اپشنی ندارن بابا این ژاپنیا اصلا با اپشن حال نمیکنن ولی ما ایرانیا عاشق اپشنیم تصمیم گرفتم ماشینو عوض کنم ولی با هر کی صحبت از اپتیما و سونوتا و ازارا گرنجو میکنم میگن اشتبا میکنی حتی یه جا رفتم تویوتا و هیوندا و کیا تعمیر میکرد اونم کلی دلیل که اونجا بودن بهم نشون داد که کره ای فقط اسباب بازی هستن من یه جیلی قبلش داشتم کلی اپشن داشت ولی معلوم بود که 2 تا 3 سال بیشتر ماشین نیست حالا تصمیم گرفتم یه اریون بخرم فکر کنم خیلی بهتره تا پول اسباب بازیه کره ای بدم اگر کره ای خوب بود تو امریکا که شریک تجاریشه خوب میفروخت ولی امریکایی میگه تویوتا