
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
درباره مراحل ابتدایی طراحی سایت چه میدانید | 1 | 8201 | leylon |
سایت نمایشگاه ماشین | 0 | 4872 | limootorsh |
سانتافه ٢٠١٤ سفارس اروپا | 0 | 4841 | lili |
آِیامیل لنگ و یاتاقان ثابت و متحرک و همچنین پمپ روغن تیبا با پراید فرق داره؟ | 0 | 5891 | mehdihanifehlo |
خرید و فروش 206 تا84 | 3 | 9257 | naeejali |
تویوتا کمری 2007 GLX سفید چند تکه رنگ - تعویضی ندارد | 3 | 13644 | ahmaddd |
فروش فوری بی ام و 535i | 0 | 7001 | shahabstar |
فروش خودروی برلیانس H330 | 0 | 9899 | daram |
علت لرزش پراید تو سرعت بالا چیه؟اگه می دونید راهنمایی کنید | 2 | 12398 | elahe67720 |
فروش خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵/پوست پیازی روشن متالیک | 0 | 9069 | milad007 |
نظرات
به نظر من فقط نمی توان به مبلغی که الان برای خرید ماشین کنار گذاشته ایم اکتفا کنیم لذا پیشنهاد من خودروی صفر غیر لوکس است
من به شخصه خودروی لوکس کارکرده را ترجیح میدهم،1-در ایران گارانتی ماشین معنایی ندارد2-خودروی لوکس کارکرده کیفیت قطعات بالاتری دارد
متن شیوا و خوبی بود.
به نظر من امنیت و اطلاع از عدم خرابی در جاده ها و احساس مالکیت خودرو در خرید خودروی صفر ملموس تر و با معنی تر از خودروی کارکرده که معلوم نیست چطور استفاده شده هست.
البته بعضی ها فقط به کلاس و شخصیتی که خودرو براشون به همراه میاره هستند, که در اون مورد قضیه کاملا متفاوت هست.
بنظر من خودروی های صفر کیلومتر جدید زیر 100 میلیون اسباب بازی هایی آپشن دار هستند. من سوار ماشین می شوم که مرا به مسیر برساند راحت و امن. آپشن صندلی گرم کن و دی لایت و تلویزیون و بلوتوث و ... خوب اند ولی هندلینگ و عملکرد ماشین و موتور برای من مهمتر هست.
الان خودروهای داخلی همگی مدل 89 به بعد افتضاح اند. بطور کل اگر یک خودروی سالم قدیمی پیدا کنید بهتره. مثلا کیفیت و دوام و عملکرد تویوتا خیلی دیر افت می کنه. سواری، امنیت و کیفیت و ظاهر ماشین خیلی مهم اند.
اگر مطالب شما را مبنا قرار دهیم باید بگیم یک اکسنت صفر بهتر است از یک تویوتا کمری یا کرولای مدل 2009 و 50 هزار تا کارکرده!!!!!
بنظرمن خودروهای لوکس کارکرده به مراتب بهتراز صفر هستش مخصوصا درایران ک واقع خودروهای با کیفیت وامنیت بسیارپایین تولید میکنن .و انتظارات مشتری رو برآورده نمیکنه .
منم با خرید یه خودروی لوکس کارکرده نسبت به خودروی غیر لوکس صفر موافقم.
متن بسیارخوبی بود ولی با توجه به ماشینهایی که تولید داخل داریم من یک خودرو خارجی قدیمی تررا ترجیح میدهم کمااینکه مقداری هم خرج داشته باشه.
چندبارتجربه این کاررا ازهیوندا وتویوتا وبی ام و داشته ام والان که تندر گرفته ام دررانندگی جاده بسیارمتفاوت وناراحت کننده است وصفربودن آن هیچ حسنی ندارد.
خودروی صفر در ایران طوری تحویل مشتری میشه که تا مدتها باید ته مودنده جیبش رو خرجش کنه! از تعویض لاستیک اولیه و روکش صندلی و کفپوش گرفته تا هزینه روغن سرریز و احیانا خرابیهایی که گارانتی زیر بارش نمیره. مخصوصا اگر خودروی مورد نظر جزو خانواده پژو و سمند باشه!
من به عنوان شخصی که کار فنی داره بیشتر ترجیح میدم خودروی کارکرده خارجی سوار شم تا اینکه خودروی صفر ایرانی بخرم. البته به شرطی که خودروی کارکرده سالم پیدا کنم
با سلام
به نظر من اگر خودروی کارکرده را کامل بشناسیم یعنی مال یکی از اعضای فامیل یا دوستان باشد که بدانیم چگونه از آن استفاده کرده است خیلی میتوتند کمک کند.برخی بسیار ماشین دوست هستتند و از ماشین کار سنگین نمیکشند.خرید خودرو لوکس از این افراد بسیار عالی میباشد.
سلام.
از نظرات دوستان استفاده کردم.من چند وقته با خودم درگیرم ماشین چی بگیرم .206 داشتم صفر گرفته بودم و راضی بودم 3 سال دستم بود.حالا با حدود 70 میلیون نمی دونم چی بگیرم بهتر باشه ؟
کمری ، سوناتا ، مزدا3،ویتارا،هیوندا کوپه ، ماکسیما، بنز C240 یا E240 یا بی ام و 318 i یا 320 i
( البته می دونم با 70 میلیون مدل پاییناشو می شه گرفت.)
لطفا هر کی فنیه و می تونه راهنماییم کنه....ممنون می شم ...
ما که متوجه نشدیم فرق بین اتومبیل لوکس با غیر لوکس در این مقاله چی هست ؟ لطفا نویسنده بیشتر در این مورد توضیح بدهند. فکر کنم از نظر من تمام خودروهای خارجی از مدل 2010 به بالا لوکس هستند. و 90 در صد خودروهای ایرانی غیر لوکس . حالا شما بفرمایید که لوکس کدام و غیر لوکس کدامها هستند
قیاسی عزیز
یه خودروی صفر کیلومتر صد تومنی یا یه خودروی خارجی دست دوم صد میلیونی. کدوم رو می خری؟
به نظر خرید یک ماشین کارکرده لوکس خارجی بر اساس استفاده در ایران بسیار عاقلانه است
من یه 206 مدل 82 خریدم که کامل مونتاژ فرانسه بود و 80هزار تا رفته بود و پنج سال به معنای واقعی هیچ خرجی غیر از تعویض روغن و فیلتر نداشت و تا 160هزارتا باهاش رفتم و فروختمش و هنوزم سالم بود.
اما الان یکساله 206 مدل 92 خریدم که نمونه کامل یه خودروی بی کیفیته. تا چند ماه اول کامپیوترش خراب بود و ماشین خاموش میکرد. اصلا جرات نداشتیم باهاش مسافرت بریم. حتی قطعات پلاستیکی، صندلیها و قطعات داخل موتور خیلی بی کیفیت هستن. و کسی که قبلا نمونۀ خارجی رو داشته باشه کاملا تفاوت رو احساس میکنه و اذیت میشه.
به نظرم یه ماشین لوکس دست دوم دو سه ماه اولش باید کمی بهش رسید و ازش مطمئن شد ولی چند سال آسودگی داره.
خرید یک خودروی لوکس کارکرده، ریسک بالایی داره. عموماً این ماشین ها بعد از سه تا پنج سال استفاده نیازمند هزینه های نگهداری و تعویض قطعاتی هستند که بسیاری از صاحبان آنها هم به همین دلیل پس از استفاده از دوران به اصطلاح نو بودن ماشین، آن را می فروشند تا درگیر این هزینه ها و دردسرهای نگهداری آنها نشوند...
با توجه به لوکس بودن این خودروها، قیمت قطعات و هزینه نگهداری آنها هم بسیار بیشتر از خودروهای معمولی تره.
از طرفی کسی که میخواد خودروی دست دوم بخره، طبیعتا از قدرت مالی بسیار بالایی برخوردار نیست. چون اگر داشت و میتونست که همون خودروی لوکس رو صفر کیلومتر میخرید. پس باید توجه داشت که وقتی به طرف خودروی دست دوم لوکس میریم، در واقع داریم به استقبال هزینه ها و دردسرهایی میریم که مالک قبلی ماشین که احتمالا قدرت مالی بیشتری هم نسبت به ما داشته، داره از همون هزینه ها و دردسرها فرار میکنه!
تازه ریسک اینکه ماشین دارای عیب یا مشکلاتی باشه که ما در موقع خرید از اونها بی خبریم هم بسیار بالاست.
و واقعا اگر از ماشین درست استفاده نشده باشه، و مثلا در قسمتهای فنی مثل گیربکس اتوماتیک مشکلی پیش اومده باشه، هزینه های سرسام آوری رو به دوش خریدار تحمیل میکنه و آخرش هم شما نمیتونی از صحت و سلامت کامل ماشینت مطمئن بشی.
با این توضیحات، اگر قصدمون از خرید ماشین، استفاده از کاربری های یک اتومبیل باشه و نه فخر فروشی و رقابت با اطرافیان و درآوردن چشم باجناق(!) به نظر عاقلانه تر میاد که با بودجه محدودی که داریم بریم به سمت خرید یک خودروی معمولی صفر کیلومتر. نه یک خودروی دست دوم لوکس!
ضمناً لوکس و معمولی هم کاملا نسبی هستن! برای اکثریت جامعه، خودروهای داخلی و چینی، معمولی محسوب میشن و همه خودروهای خارجی، لوکس به حساب میان. برای بعضی دیگه هم، خودروهایی مثل یاریس و اکسنت و خودروهای ساده خارجی، معمولی حساب میشن و خودروهای بالای 200 تا 300 ملیون، لوکس به حساب میان.
اونایی هم که یک ملیارد و دو ملیارد پول ماشین میدن، توی این مملکت و با این راهها و جاده ها، هیچ توجیه اقتصادی و عقلانی نداره کارشون و یقیناً تنها کاربری اون ماشینا همون درآوردن چشم باجناق محترم هست!!! :)
ولی به نظر من خودروی لوکس صفر از همه بهتره
هر چند که ما پول خودروی غیر لوکس کار کرده رو هم نداریم
تشکر از نگارنده مقاله وکامنت اقا مسعود گل
سلام
من كه ترجيح ميدم ماشين لوكس با امنيت داشته باشم تا خودروي صفر بدون هيج امكانات امنيتي جه برسد به امكانات رفاهي و آبشن هاي اين جنيني.روي هم رفته عاشق ماشيناي لوكسم،بخصوص مدلهاي بي او دبليو،آ او دي و ...
سلام
من همیشه خودرو صفر داشتم و هیچ وقت هم ضرر نکردم چون اینجا ایران و تورم داریم . پس دوستان با کمی صبر بیشتر و تامین مالی بهتر خودرو صفر بخرید . البته این را بگم خودرو لوکس از 250 میلیون به بالا به حساب میاید . مثل جنسیس و ..
سلام خدمت جناب تائبی عزیز
این انتخاب بیشتر به سلیقه افراد بستگی داره.البته پارامترهایی که در مقاله اشاره شده هم درست هستند.
بطورکل خودروی لوکس چه نو چه دست دوم هزینه هایش هم بالاست.بالاخره باید هزینه پز دادن ماشین مون رو بدیم و لذت راحتی و امنیتش رو ببریم.اگر یک گلگیر خودروی لوکس صفر شما بخورد چقدر از ماشین شما می افتد؟ افت سالهای اول هم غیرقابل چشم پوشی هست. دست دوم هم هزینه خودش رو داره. اما وقتی درستش کنید یا درست باشه تا سالها راحتین.
برداشت دقیق از مقاله اینه که با یک مقدار سرمایه مشخص و ثابت خودروی دست دوم خارجی لوکس می خرید یا یک خودروی صفر. پس مشخصه که باید بین خودروی لوکس دست دوم که مثلا حدود صد صدو پنجاه تومن هست و یک خودروی صفر در همین حدود انتخاب کرد.
من شخصا دست دوم تمیز رو ترجیح می دم (می دونی که تویوتا دارم). تا زمانی که اینقدر پولدار بشم که اگه عدد بالایی برای ماشین دادم دیگه دغدغه اش رو نداشته باشم. (طرف تمام پولشو می ده ماشین بعد نگران اینه که نخوره، نبرنش، خط نیفته و ....وای خدای من ...تقریبا ماشین سوارش اون میشه)
خودرو از کالای سرمایه ای کم کم داره خارج میشه و خدا کنه زودتر این اتفاق بیفته.در اینصورت دیگه این سوالات مطرح نیست.
ارادتمند
من يه ماكسيماي ٨٢ داشتم و پارسال فروختم
اين ماشين ريالي خرج برام نداشت
عالي بود
پيشنهادم به دوستان اينه كه ماشين لوكس ماكسيما بگيرن خرابي نداره اصلا
همه ی این داستانها بر میگرده به شخص خریدار
به عنوان مثال گوشی 8800 نوکیا که از گوشیهای لوکس به شمار میره با گذشت سالها از تولید اون هنوز هم سادگیه آن چم نواز است طرفداران خودشو هنوز هم داره و کسانی هستند که تعدادشون هم کم نیست حاضرن با وجود این که هیچ کارایی نداره قیمتی معادل با یک آیفون به روز با اون همه امکاناتو پاش بدن!
ماشین هم همینه یک ماشینه لوکس همیشه خاص هست و خواهد ماند...
اما برای استفاده روزانه و راحتیو آپشن و تامین قطعات به روز خودرو میشه یه ماشین غیر لوکسو انتخاب کرد
که معادل اون مثل گوشیای سامسونگs3 و ال جی و هوآویhonor رو مثال زد در برابر ابر قدرت قدیم نوکیا 8800
خیلی جالب بود من کهنظرم برگشت .........
چون ماشینو برای راحتی میخوایم ن پز دادن ماشین صفر و بی دردسر بهتره
با سلام خدمت دوستان
من یکو نیم سال پیش یک خودروی خارجی مدل پایین خریدم که طی این مدت فقط به اون هزینه کردم جدا از هزینه هایی که متحمل شدم وقت خودم رو برای تعمیرات و غیره اون گذاشتم که آخر سر دلمو زد و فروختمش با کلی ضرر ولی الان یک ماشین کارکرده نسبتا نو خریدم که دیگه خیالم راحت شده و دیگه اذیتم نمیکنه در ضمن خیلی هم ازاون خوشم اومده و از خریدم راضیم. امیدوارم سراغ خودروهای مدل پایینتر هرچند خارجی و با کیفیت نرین این تجربه من بود امیدوارم به دردتون بخوره
خدمت عزیزان عرض کنم ملاک اصلی در انتخاب خودرو آسایش و راحتی خانواده وامنیت آنهاست در جاده و بدانم وقتی از مبدا حرکت می کنم حتما بدون هیچگونه ناراحتی و دغدغه به مقصد خواهم رسید . برای داشتن این چنین خودرو باید به سراغ تولیدکنندگان خودرویی رفت که در جهان حرفی برای گفتن دارند .
سلام دوستان
من فکر میکنم درآمد روزانه، ماهانه و سالانه شخص هم خیلی مهمه. خودروی لوکس در طول روز هزینه بنزین گرونتر+مکمل و...، ماهانه هزینه تعویض روغن، فیلتر روغن و اتاق، تعمیرات، لنت و...، و سالانه هزینه هایی مثل حق بیمه، مالیات و عوارض، لاستیک و...بیشتری رو در پی داره. بطور مثال شاید یه کارمند و کاسب هر دو به نوعی بتونن صد میلیون اولیه، یعنی هزینه خرید ماشین رو جور کنن، ولی در مورد هزینه های ثانویه، شرایط واسه یه کارمند مثلا با حقوق ماهانه یک میلیون تومن با یه کاسب با درآمد ماهانه 3 میلیون تومن متفاوت هست.
منبع:
http://www.takhtegaz.com/blog/new-car-or-used-luxury-car