۵ دلیل عمده ارتعاش خودروی شما
۵- مشکلات موتوری
بعضی
اوقات لرزش یا ریپ، بدلیل کمبود دریافت هوای کافی، سوخت یا جرقه ای که
موتور برای کارکرد روان خود نیاز دارد از قسمت موتور منتشر می شود.
نشانه هایی که می توانند به چنان لرزش هایی با منشاء موتوری اشاره کنند، شامل موارد زیر می شوند:
لرزش یا تکان شدیدی که هنگام گاز دادن رخ دهد
تکان های منقطع ، در یک محدوده سرعت معین چنانکه روی «نوار پرسر وصدای» حاشیه بزرگراه رانده باشید
خودرو بخوبی روشن می شود وبرای مدتی حرکت کرده، اما سپس شروع به لرزش می کند
این
علائم می توانند اشاره ای به فرا رسیدن زمان استفاده از یک دست شمع موتور
جدید باشند. اگر شمع ها در وضعیت خوبی هستند، وایرها می توانند نیازمند
بازبینی (آیا با ترتیب درست متصل شده اند ؟) یا تعویض باشند.
در آخر، یک
فیلتر هوای کثیف یا صافی بنزین مسدود می تواند موتور را بترتیب از اکسیژن
یا سوخت مورد نیاز محروم سازد. پس، از تعویض آنها در بازه های زمانی
پیشنهاد شده از جانب سازنده اطمینان کسب کنید.
۴- مشکلات محور ( اکسل)
خودروهای ما پر از قطعات رفت و برگشتی ، و دوار هستند که برای کارکرد درست باید از اندازه ها یا تولرانس های معینی برخوردار باشند.
اکسلی
که دچار خمیدگی شود – که طی یک سانحه تصادف یا بدبیاری دیگری براحتی اتفاق
می افتد – پس از آن، درحین حرکت ایجاد تکان می کند. با چنین مشکلی، میزان
ارتعاش اغلب با ازدیاد سرعت شدیدتر می شود.
یک مشکل مرتبط می تواند آن
باشد که میل گاردان هم باید بازرسی شود. این قطعه چرخان دور بالا، قدرت
موتور را در خودروهای دیفرانسیل عقب به محورها و چرخ های پشتی منتقل می
کند. اگر خمیدگی داشته باشد، می تواند لرزش ایجاد کند.
اتصالات سرعت
ثابت (CV) فرسوده هم در همین دسته طبقه بندی می شوند. چنانچه «گردگیرها» —
آن روکش های لاستیکی آکاردئون مانند گرداگرد انتهای محورهای انتقال حرکت
–سالم باشند، بست ها محکم بوده و روغن روانکار به بیرون نشت نکرده باشد،
احتمالا مشکل از آنها نیست. اما اگر گردگیرها پاره باشند، بمعنای آنست که
گرد و غبار و آلودگی های سطح جاده وارد گردگیر شده و به اتصالات آسیب
رسانده اند. برای خودروهای دیفراسیل جلو، اتصالات CV سرخ شده به این معناست
که باید اکسل های جدید هم خریداری کنید.
«محورهای غیر متوازن» می
توانند خودروی شما را دچار لرزش کنند، اما اگر این ارتعاشات شدید فقط در
زمان ترمزگیری اتفاق می افتد چطور؟ دلیل آنرا در ادامه ببینید.
۳- نقص ترمز
آیا
ارتعاشات شدید وقتی که ترمز می کنید اتفاق می افتد یا تشدید می شود؟ اگر
چنین است، به احتمال قوی مشکل خودروی شما تاب برداشتن دیسک یا دیسک های
ترمز است.
روتور ، قطعه ای دیسک مانند، نقره ای رنگ و درخشان در
خودروهای دارای سیستم ترمز دیسکی است. دیسک ترمز می تواند در اثر خوردگی و
سایش شدید از فرم خارج شده، خم شود – اساسا، بعلت گرمای ناشی از ترمز گیری
بیش از آنچه که آن دیسک خاص قادر به تحمل آنست -. یک دیسک تغییر حالت داده،
بجای آنکه در سرتاسر سطح کاملا مسطح باشد، در بخشی از رویه خود برآمدگی یا
فرورفتگی دارد.فک ها یا کفشک های ترمز، که بر دیسک های ترمز فشار می آورند
تا موجب توقف خودرو شوند، نمی توانند تماس یکنواختی با سطح یک دیسک تاب
برداشته برقرار کنند. پس، لرزش ایجاد می کنند.
اگر آچار بدست نیستید،
بهتر است به یک متخصص که بتواند شما را از وضعیت دیسک ها یا کاسه ترمزهای
خودرویتان (در خودروهایی با ترمز عقب کاسه ای) با خبر کند، مراجعه کنید.
۲- لرزیدن چرخ ها
اغلب،
احساس خواهید کرد که خودرو مستقیما از طریق فرمان می لرزد. و یک حدس ظاهرا
منطقی آنست که مشکل از تنظیم نبودن جلوبندی خودروست. اما متخصصین خودرو
اغلب نظر دیگری دارند.
یک چرخ یا بیشتر ممکن است در محل توپی دچار
«بازی» بیش از اندازه یا لقی شده باشد. عیب یابی و رفع این ایراد کاملا
شایع است، چراکه می تواند به یکسری از عوامل مرتبط گردد.نخست، اجازه دهید
فرض کنیم که هر یک از چرخ ها با اعمال گشتاور مناسب به مهره های چرخ،کاملا
محکم به توپی خود متصل شده باشد.
با رد این مورد، راه حل یک چرخ مرتعش
می تواند مستلزم تعویض یاتاقان چرخ باشد. در اکثر خودروهای جدید، یاتاقان
های چرخ به منظور افزایش طول عمر خودرو یا وسیله نقلیه سنگین بکار می روند.
ولی همانطور که شاید خود نیز بدانید، اگر خودروی خود را در معرض فرسایش و
زوال بیش از حد طبیعی قرار دهید (رانندگی خارج از جاده، بیش از اندازه خشن،
مسافت های طولانی )، فرسودگی یاتاقان ها غیر معمول نیست.
مشکل دیگری که
باید در نظر گرفت، «دویدگی» چرخ (رینگ) است. این واژه ای است که میزان
انحراف یک چرخ وقتی به چرخش در می آید را از یک دوران کامل دایره ای توضیح
می دهد. متخصصان چرخ از ابزارهای دقیق برای تعیین بیشتر بودن میزان دویدگی
هر یک ازچرخ ها از اندازه نیم اینچ استفاده می کنند. اغلب – ولی نه همیشه –
(در چنین حالتی) راه حل، یک چرخ جدید است.
دلایل دیگر لقی و نوسان چرخ
ها شامل دوسر میل مهار یا اتصالات گوی سان (سیبک ها) هستند. اگر فرسوده
باشند، به چرخ اجازه می دهند که بیش از اندازه بازی کند. در سرعت های حین
رانندگی، این همان لرزش های مزاحم است.
وقتی که بدنبال دلایل لرزش خودرو
می گردیم، ثابت شده است که چرخ ها متهم همیشگی اند. ولی برای رسیدن به مهم
ترین دلیل ارتعاش در خودروی شما، می توانیم نگاه خود را باز هم متمرکز تر
کنیم.
۱- مشکل تایر ( لاستیک )
لاستیک ها را در انتهای فهرست و دلیل شماره ۱ به شمار آوردیم، چراکه در غالب موارد سرچشمه لرزش های ناشی از حرکت درخودروی شما هستند.
فهرست
کلی مواردی که در آنها مشکلات لاستیک (تایر) می تواند به تکانه ها، تق تق
ها و غرش های خودرویی شما منجر شود، طومار بلندی است. اما، فقط چند مورد از
مهم ترین آنها در اینجا آمده است:
خودرو در سرعت های خاصی ارتعاش دارد – به بالانس لاستیک احتیاج است.
برخی از آج های (دندانه ها) لاستیک جدا شده اند – لاستیک باید تعویض شود.
فرسودگی نا همگن لاستیک – لاستیک باید پشت و رو شود.
تایرها از شکل دایره ای خارج شده و ناهموار می چرخند – لاستیک ها باید تعویض شوند.
بعضی
اوقات مشکل تایرها نیستند، بلکه چرخ ها هستند که بسمت داخل جمع شده اند و
باعث لرزش خودروی سواری یا سنگین شما در حال حرکت می شوند. مراقب دست
اندازها و ترمیم های نامرتب سطح جاده باشید که هر دو به یک اندازه به چرخ
های شما آسیب می رسانند.
همچنین، بیاد داشته باشید که پنج علت یاد شده،
تنها مقصرین ممکن برای ارتعاش خودروی شما نیستند. اگر اطمینان ندارید،
مراجعه به یک متخصص خدمات خودرویی، همیشه ایده خوبی است .
مترجم : علیرضا فروغی فر
منبع : پارس تیونینگ
111، 132، 141، abs، cng، ecu، ecuهای نصب شده، ef7، gts، iraniantuning.com، tuning، فلش خور، فن کولر خودرو، فنر فابریک، فنر کوتاه، فنر بندی، فنر ریس، فیوز ماشین، فاق لاستیک، فرمون، فرمان، فروم ماشین، فروش 206، فروش ماشین، فروش پراید، فروش دست دوم، فروش سمند، قیمت ماشین، قیمت بنزین، قیمت خودرو، قدیمی، قطعه شناسی، لوکس فروشی، لوازم لوکس ماشین، لوازم ماشین، لوازم یدکی ماشین، لوازم خودرو، لوازم خانگی، لوازم دست دوم، لیفان، لیست قیمت ماشین، لامپ stop، مقاله ماشین، مقاله تیونینگ، مقاله خودرو، مقاله سیستم صوتی، منیفولد، مهندسی ماشین، مهندسی خودرو، مهارت های رانندگی، مهارت رانندگی، موتور، موتور ef7، موتور ماشین من، موتور xu7، موتور شو، موج نیکان، مکمل سوخت، مانیفولد، ماکسیما، ماشین، ماشین قیمت، ماشین من، ماشین مسابقه ای، ماشین ها، ماشین های آمریکایی، ماشین ایرانی اسپرت، ماشین اسپورت، ماشین اسپرت، ماشین بازی، ماشین جدید، ماشین خارجی، ماشین داخلی، ماشین دست دوم، ماشینی، مباحث ماشین، مباحث خودرو، مباحث خودرویی، مدار سیستم خنک کاری، مشخصات فنی، مشخصات فنی خودرو، مشخصات ماشین، مصرف سوخت، معکوس، معاینه فنی، نقص های زانتیا، نمایشگاه تیونینگ، چیست؟، چگونگی رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک، نحوه کار با ماشین دنده اتوماتیک، نحوه کار با دنده اتوماتیک، نحوه رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک، نحوه رانندگی با دنده اتوماتیک، چراغ خطر اسپورت، نشت رادیات، نصب باتری ماشین، هوشمند، هدیونیت، ووفر، والپیپر ماشین، والپیپر خودرو، والپیپرماشین، وایر، واشر سرسیلندر، وجود، یو اس بی خور، یاتاقان، کلوپ ماشین های فرانسوی، کلوپ ماشین های آلمانی، کلوپ ماشین های آمریکایی، کلوپ ماشین های انگلیسی، کلوپ ماشین های ایتالیایی، کمک فنر، کمک فنر بریدن، کولر ماشین، کولر پراید، کولردار، کوئی، کپسول گاز، کاهش مصرف، کاهش مصرف سوخت، کاوازاکی، کار با دنده اتوماتیک، کارواش، کارت سوخت، کارتینگ، کاغذ دیواری، کاغذ دیواری ماشین، کاغذ دیواری خودرو، کاغذدیواری ماشین، کرمان موتور، کردن، گواهینامه، گواهینامه رانندگی، گیج روغن، گیربکس، گیربکس اوتومات، گالری تصاویر ماشین، گالری عکس موتور، گالری عکس ماشین، گالری عکس خودرو، گاز مایع، گاز کولر، گاز خور، گاز دادن، گشتاور، پنچر، پنچر گیری، پولیش، پولیش کردن، پولیش کشیدن، پولیش زدن، پورت و پولیش، پیچ گاز، پیست، پیست آزادی، پیش فروش ماشین، پارک دوبل، پخش، پخش ماشین، پراید، پراید کف خواب، پراید اسپورت، پراید تیونینگ، پراید سالم، www.iraniantuning.com، ؟، آموزش، آموزش نصب دینام، آموزش پنچر گیری، آموزش پارک، آموزش آپاراتی، آموزش استفاده از دنده اتوماتیک، آموزش تیونینگ، آموزش تعمیر، آموزش تعمیر کولر، آموزش دنده اتوماتیک، آموزش دیریفت، آموزش دریفت، آموزش رانندگی، آموزش رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک، آموزش رانندگی با دنده اتوماتیک، آموزش رانندگی دنده اتوماتیک، آمپیلی، آمریکایی، آگهی خرید و فروش ماشین، آگهی رایگان، آپشن ماشین، آپشن های خودرو، آب بندی، ال 90، الیاژ خاص، ام وی ام، ام تی ایکس، اموزش دنده اتومات، انژکتور، انژکتور شوی، انجمن ماشین، انجمن تخصصی، اوتول، اوتومبیل، ای سی یو، ایمنی ماشین، ایمنی خودرو، ایران ماشین، ایران تیونینگ، ایرانی، ایرانین تیونینگ، ایرانیان، ایرانیان تیونینگ، ایرانخودرو، ایربگ، اتوماتیک، اتومبیل، اخبار ماشین، اخبار بنزین، اخبار خودرو، اخبار خودرویی، ارتفاع ماشین، ارتفاع خودرو، ارتفاع خورده، ارتفاع زانیا، اسید باتری، اسپورت کردن ماشین، اسپرت، اسپرت کردن ماشین، استفاده از دنده اتوماتیک، استپر، استاندارد، بنز، بنزین، بنزین سوپر، بوستر، بیمه بدنه، بیمه خودرو، بیمه شخص ثالث، باند، باتری ماشین، باتری خودرو، بازی ماشین، بازکردن سپر، بازار، بازار خودرو، باطری ماشین، باطری خودرو، بخاری ماشین، بخاری پراید، برق ماشین، برق خودرو، برق دزدی، برای، بررسی ماشین، بررسی خودرو، تقویت موتور، تقویت مانیفولد، تقویت بوستر، تقویت ترمز گیری، تی کاف، تیون کردن، تیونینگ، تیونینگ 206، تیونینگ موتور، تیونینگ ماشین، تیونینگ ایرانیان، تیونینگ خودرو، تیوبلس، تکنولوژی خودرو، تالار تخصصی خودرو، تالار خودرو، تاپیک ماشین، تاپیک خودرو، تاپیک زانتیا، تخته کردن، تخته گاز، ترموستات، ترمز، ترمز abs، ترمز دستی، تست رانندگی، تعلیق، تعمیر ماشین، تعمیر پیکان، تعمیر پژو، تعمیر پراید، تعمیرگاه، تعمیرگاه مجاز، تعمیرگاه مجازی، ثبت نام ماشین، ثبت نام ایران خودرو، ثبت نام خودرو، جی بی ال، جایگاه گاز، جعبه دنده، حواله ماشین، حواله خودرو، خودرو، خودرو جدید، خودرو دست دوم، خاموش کردن ماشین، خرید 206، خرید ماشین، خرید و فروش ماشین، خرید و فروش خودرو، خرید و فروش ضبط، خرید پراید، خرید اینترنتی، خرید سمند، خرید سیستم، خرید سر اگزوز، خرید ضبط ماشین، خریدوفروش، خط و خش ماشین، دمای موتور، دمای موتور ماشین، دمای ماشین، دنده، دنده معکوس، دنده اوتومات، دنده اوتوماتیک;آموزش، دنده اتومات، دنده اتوماتیک، دنده عقب، دوم، دوو، دووسیلو، دوگانه سوز، دوگانه سوز کردن، دور فن پایین، دور موتور، دینام، دانشگاه ماشین، دانشگاه خودرو، دادن، دریفت، درگ، درج آگهی، درجه موتور، دزدی، دزدگیر، رفع عیوب، رفع عیوب پژو، رفع عیوب پراید، رفع عیوب خودروهای ایرانی، رفع عیب کولر پراید، رفع عیب انژکتور، روغن، روغن سوزی، رینگ و لاستیک، رینگ اسپرت، رانندگي با ماشين دنده اتوماتيك، رانندگي با دنده اتوماتيك، رانندگی، رانندگی با ماشین دنده اتومات، رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک، رانندگی با دنده اتومات، رانندگی حرفه ای، راهنمای استفاده از دنده اتوماتیک، راهنمای دنده اتوماتیک، رادیاتور، راست، زانتیا، سمند و پژو به بالا، سنسور، سنسور پارک، سنسور باران، سنسور سیستم، سهمیه بندی، سهمیه بنزین، سوناتا، سوپاپ، سوپر، سوخت، سی ان جی، سیلندر، سیلندر خطی، سیستم، سیستم ماشین، سیستم ایمنی، سیستم بستن، سیستم دزدگیر، سیستم صوتی، سان روف، سایپا، سایت ماشین، سایت تیونینگ، سایت تخصصی خودرو، سایت خودرو، سائیدگی موتور، ساب، ساب و باند، ساب ووفر، سبقت، شمع، شمع و وایر، شیشه دودی، شارژ گاز کولر، شده، شست شوی ماشین، شستن ماشین، شستت انژکتور، صدمه جدی، ضریب تراکم، طریقه رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک، طریقه رانندگی با دنده اتومات، طرز استفاده از دنده اتوماتیک، طرز رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک، عیب یابی ماشین، عیب یابی خودرو، عکس، عکس ماشین، عکس تیونینگ، عکس تصادف، عکس خودرو
سلام وتشکربخاطر مطالب مفیدسایت،یک سوال داشتم که ممنون میشم جواب بدین. اگه موتورماشین وقتی که میخواد شروع به حرکت کنه، دچار لرزش شدید بشه ، دلیش چی میتونه باشه؟ یعنی فقط توی دنده یک و زیر سرعت بیست کیلومتر دچار لرزش شدید بشه و باافزایش سرعت از لرزش بیفته.ممنون میشم که راهنمایی کنید
سلام
احتمال خیلی زیاد مشکل شما از دیسک و صفحه هستش
دسته موتورای ماشینت باید تعویض شه ، یا نرم شده یا بریده
با سلام ماشین من در سرعت بالا 140 تا 190 لرزش شدید فرمان دارد البته احساس کردم که در سرعت پایین ماشین کمی لنگی میزند.بالانس انجام شده جلو بندی تازه تعمییر شده لاستیک هم 205 کره ای 3 ماه انداختم.اگه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم
احتمال خیلی زیاد از پلوس باشه
سلام
یکی از آشناها در هنگام ترمز کردن پراید خودرو دچار لرزش می شود
دیسک ها و لنت ها تعویض شده ، جلوبندی هم بررسی شده،
نظر شما درباره این مشکل چیست؟
با تشکر و احترام
سلام
احتمال داره از تایر ها باشه اگر از سالم بودن سایر قسمت ها اطمینان دارید
با سلام من پارس سال ۹۲ دارم در جاده شیب دار هنگام حرکت در دنده یک همان لحظه اول چرخ جلو مدت کوتاهی میلرزد اگر کسی اطلاعاتی دارد پاسخ دهد ممنون می شوم.
احتمالاً مشکل از دیسک و صفحه باشه که ضعیف شده
با سلام
من پژو ۴۰۵ دارم هنگام حرکت موتور صدای تک تک دارد یا صدای آدوانس
لطفا بفرمایید عیب از کجاست
این صدا مربوط به یک پدیده سیالاتی موسوم به ناک (همون کوبش) هست. این صدا در واقع یک موج صوتی پر انرژی هست که در اثر پدیده ای به اسم شوک نرمال بوجود میاد و دلیل عمده اون تغییرات ناگهانی فشار داخل سیلند هست و علت این تغییرات ناگهانی فشار، بنزین نا مرقوب، اکتان پایین و سوختن سریع بنزین هست. این حالت در موتور هایی با نسبت تراکم بالا تشدید میشه و از عوارضش هم میشه به خردگی نشیمنگاه سوپاپ، خردگی پیستون، احتمال پیچش میل لنگ و به طور کلی کاهش عمر موتور اشاره کرد. اما ۴ راه حل برای این کار وجود داره:
۱٫ استفاده از بنزین با اکتان بالا (سوپر) که راحتترین راه هست.
۲٫ ریتارد کردن موتور (که با افت توان و متعاقبا افزایش مصرفت سوخت همراه هست ولی از خرابی موتور جلوگیری ممی کنه).
۳٫ اجتناب از رانندگی در دور موتور های پایین تر از ۲۵۰۰ دور (کمک می کنه به واسطه تغییر مکان پیستون مقدار از افزایش فشار با افزایش حجم جبران بشه و ناک بوجود نیاد)
۴٫ افزایش نسبت تراکم موتور (یعنی کلا به هم ریختن موتور!)
با سلام خدمت شم
ماشین بنده پراید صبا مدل ۸۶ هستش. چند وقتیه که در سرعت بین ۳۰ تا ۴۰ فرمان غربالی میزنه و ماشین هم به همین شکل خصوصا عقب ماشین لرزش داره ممنون میشم اگر بنده را راهنمایی کنید. در ضمن اهرم دنده هم گاهی لرزش دارد.
ممنون و متشکر
اگر از سالم بودن پلوس و سایر قسمت های جلو بندی و عقب بندی مطمئن هستید. احتمال داره از گیربکس هم باشه در هر صورت بهتره بعد از چک کردن ماشین توسط یک جلوبندی ساز ماهر و اطمینان از سالم بودن این قسمت ماشین رو به یک مکانیک نشان دهید
با سلام
لرزش ابتدای حرکت از دیسک یا صفحه هستش
با سپاس
با سلام ماشین من پژو ۴۰۵ هستش هنگامی که ماشین و روشن میکنم شروع به لرزش در فرمان و اینه بغل راننده میکند و صدای ناهنکازی از قسمت جلوی ماشین ایحاد میشود که با حرکت خودرو این لرزش احساس نمیشود و ایا لرزه ای که پس از کشیدن پا از پدال گاز ایجاد میشود همان تقه که در ماشین ایجاد میشود طبیعی است? لطفا راهنمایی کنید
لرزش بعد از روشن شدن خودرو بعد از مدت طولانی مثل شب تا صبح خصوصاً در هوای سرد اگر همراه با افت دور موتور باشد مشکل می تواند ناشی از استفاده از بنزین نا مرغوب و یا کثیف شدن سوزن های انژکتور باشد که پس از چند ثانیه برطرف می شود اما لرزه ای که از پس از کشیدن پا از پدال گاز ایجاد میشود اگر همراه با ضربه به اتاق باشد دلیل اصلی آن می تواند فرسوده شدن یا به اصطلاح پاره شدن یکی از دسته موتور ها باشد
با سلام من یه سمند دارم که به خوبی کارمیکنه فقط در دور موتور ۳ تو هر دنده ای یه لرزش به سر دنده و بدنه میده که با افزایش دور برطرف میشه در حالت بی حرکت هم اگه زیاد گاز بدم همون لرزش دوباره میاد ممنون میشم راهنمایی کنین
صفحه دیسک نو – جلوبندی نو – واشر اگزوز نو – داشبرد بررسی شده و همگی هیچ مشکلی نداشتند
سلام. ماشین من زانتیائه. چند روز پیش چرخ سمت راست جلو به جدول خورد و لاستیک ترکید. چون لاستیک زاپاس نو بود به توصیه آپاراتی از چرخ و لاستیک زاپاس استفاده کردم (البته بعد از بالانس). الان ماشین تو سرعت بالاتر از ۹۰ تا حدود ۱۲۰ دجار لرزش خفیف فرمون شده. به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه. این نکته رو هم اضافه کنم که مشکلات دیگه مثل یه دست کشیدن و … وجود نداره خوشبختانه.
از چند مورد میتونه باشه که شامل درست بالانس نشدن . مشکل لاستیک . مشکل رینگ . مشکل از پلوس . مشکل از گیربکس . مشکل دیسک چرخ و… که از ساده ترینش بهتره شروع کنید چک کردن
سلام
من یه ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم.امروز موتور ماشین رو شستم روغنم عوض کردم.الان وقتی میزنم دنده دو ماشین ناگهان سرعت کم میکنه و گاز نمیخوره بعد چندثانیه دوباره حرکت میکنه و دیگه مشکلی نداره و فقط تو دنده دو این حالت برام پیش میاد اونم هرچندبار یکی
سلام .من ماشینم زانتیا مدل ۸۷ هست.چند وقتیه که بعد از یه مسافتی فرمان ماشین زیاد و بالتبع کمی اتاق میلرزه.پلوس رو چک کردیم سالمه.بلبرینگ چرخ سالمه.دیسک چرخ رو تراش دادیم.لاستیکها جدیده.رینگ چرخ کمی اراد داشت درست کردم.سیبک چک شد سالمه .بالانس معمولی و درجا هم انجام دادم.اما باز هم بعد یه ۲۰ کیلومتر بین سرعتهای ۷۰ تا ۱۵۰ میلرزه. و بیشترین لرزش حدود سرعت ۱۰۰ هست.چند تا مکانیک نشون دادم تشخیص ندادن فقط الکی هی دارم پول خرج میکنم بنطرتون ایراد از چیه؟در ضمن تو سرعت بالا خلاص هم میکنم باز لرزش داره.از ۰ تا ۷۰ لرزش نداره.
لاستیک های جلو رو با عقب تعویض کنید ببینید مشکل حل میشه یا خیر اگر هم حل نشد و ساکن تهران هستید بگید که براتون به آدرس ایمیل مکانیک معرفی کنم که مشکل رو حل کنه ۱۰۰%
مرسی .جای لاستیکها رو هم عوص کردم .اثر نکرد.من اهل ساری هستم.فقط تنها چیزی رو بایستی مجددا بایستی چک کنم بنظرم جلوبندیه.شما لطف کنید آدرس رو میل کنید اگر اینجا درست نشد بیارم تهران.
سلام . با تشکر از مطالب مفیدتون. یک سوال دارم.
بنده ۲۰۶ مدل ۸۶ دارم. ۳ ماهه که موتور ماشین بعد از اینکه روشن میشه و کمی که کار کرد و گرم شد موتور میلرزه و اتاق ماشین رو هم میلرزونه. هر کاری که بگید انجام دادم.از عوض کردن صافی و فیلتر و روغن و شمع و وایر و سنسور اکسیزن. دسته موتور بالا رو نگاه کردم سالم بود.دسته موتور پائین رو نگاه کردم فقط بوش دسته موتور کمی ترک داشت ولی پاره نشده بود.دستگاه هم زدم چیزی نشون نداد.حتی کویل هم عوض کردم باز لرزش داره.خلاصه لرزشش خیلی رو اعصابه.تو رو خدا هرکی میدونه راهنمائی کنه. ممنونم از دوستان عزیز.
تغییری در صدای موتور هم ایجاد میشه ؟
سلام
من سمند مدل ۹۰ دارم وقتی روشن می کنم مخصوصا در هوای سرد یک لرزشی در فرمان ماشین احساس میشه مثل ویبره زدن ولی خفیف بعد از مدتی روندن کمتر میشه ولی قطع نمیشه نمایندگی هم بردم ولی متوجه نشدن درضمن دسته موتوراشم عوض کردم ولی افاقه نکرد از دوستان اگه کسی این مشکل رو داشت و حل کرده یا اطلاعاتی داره راهنمایی کنه ممنون
لرزش اولیه همراه با افت دور موتور هست؟
شمع های خودرو رو چک کردید ؟
از سالم بودن وایرها اطمینان دارید؟
با سلام
ماشین من تیبا مدل ۹۴ هستش و ۲۰۰۰تا کار کرده.مشکل پمپ هیدرولیک داشت ک نمایندگی ک بردم قطعه رو عوض کردن.از وقتی عوض کردن حالا سه تا پدال ماشین لرزش پیدا کردن.ی مکانیک بردم گفت با آچارکشی درست میشه خواستم نظر شما رو بدونم با تشکر
سلام دوست عزیز
این موضوع ممکنه به خیلی موارد مربوط باشه که ساده ترین اون به گفته مکانیک میتونه از آچار کشی باشه اگر موضوع با آچارکشی حل نشد قدم بعدی چک کردن دسته موتور ها و قدم بعدی بازدید جلوبندی و سپس تسمه ها و در نهایت گیربکس و موتور هستش
سلام. مدل ماشین من پراید صبا ۸۹
راستش چند وقتیه وقتی دور میدون دور میزنم یا ماشین توی سرعت کم هستش و دوباره شروع به حرکت میکنم عقب ماشین میلرزه. یه جوری که من فک میکنم صندق عقب میلرزه. لطفاا راهنمایی کنید
احتمال زیاد مشکل از عقب بندی ماشین هستش که باید چک بشه
سلام ، عرض خداقوت
ماشین پراید مدل ۸۳ ، پس از بازکردن سرسیلندر متاسفانه در حال ایستاده به شدت لرزش دارد طوری که احاس می کنی چند نفر ماشین رو تکان می دن . سه بار دیاک شده ، دوبار فیلر گذاشته شده ، شمع ها عوض شده ، لطفاً نظر تون را بفرمایید علت چی میتونه باشه ، باتشکر
با توجه به تعمیر موتور شدن ماشین احتمال های زیادی وجود داره عمده ترین حالت ایراد کار تراشکار هستش از مکانیکی که سرسیلندر رو باز کرده پیگیری کنید و بخواهید دوباره سرسیلندر رو باز کنه
سلام.من یک خودرو تویوتا کرولا ۲۰۰۹ دارم .اول صبح که میخوام استارت بزنم موتور بد روشن میشه و حتما باید گاز بدم تا روشن بشه .بعد هر وقت توقف در جا دارم دور موتور از۱ (۱۰۰۰دور)میاد پایین تر (حدود ۶۰۰ دور) و ماشین شروع به لرزش میکنه و بدکار میکنه ولی خاموش نمیشه .تو زاهدان کسی نتونست درستش کنه .خیلی اعصابمو خراب کرده لطفا راهنماییم کنید باید چکارکنم و چه سنسوری رو عوض کنم.در ضمن دنده دستی و گازش برقی یه .متشکر
مراحل زیر رو طی کنید.
۱- شستشو دریچه گاز
۲- تعویض شمع ها
۳- شستشو انژکتور و یا تعویض فیلتر های انژکتور
۴- تعویض فیلتر بنزین
۵- تغییر جایگاه بنزین و زدن بنزین سوپر همراه با اکتان ترجیحاً مارک BG
سلام
ماشین من توی سرعت ۹۰ به بالا درست زمانی که گاز میدم زیر پاهام لرزش شدید پیدا میکنه ولی تا گاز رو ول میکنم صدا و لرزش کاملا قطع میشه ، در حالت دنده آزاد هر چقدر هم گاز بدم ماشین لرزش نداره خودم شکم به پلوسه اگه ممکنه نظرتون رو خواستم بدونم ممنون میشم
شکتون کاملاً درسته و مشکل ۹۹% از پولوس هستش
با سلام من یه پارس ال ایکس مدل ۹۳ دارم و فرمان تو سرعت ۱۲۰ به بالا خیلی لرزش داره.جلو بندی و پلوس و بالانس انجام شده ولی باز هم لرزش رو داره و در سرعت های بالاتر خیلی بیشتر میلرزه.ممنون میشمکمک کنید.با تشکر
احتمال داره مشکل از گیربکس باشه
سلام به همگی
من چند روز پیش ماشینم رو که یه پراید ۸۶ هستش بردم جعبه فرمونش رو تعویض کردم
قبل از تعویض جعبه فرمان هیچ مشکلی نبود اما الان ماشین بهد از سرعت حدود ۱۰۰ تا شروع می کنه به لرزیدن
لرزش هم بیشتر زیر پا احساس میشه و اتاق لرزش آنچنانی نداره دوستان لطفا راهنمایی کنن
احتمال داره با یه آچارکشی ساده حل بشه مجدداً به تعمیرگاهی که جعبه فرمون رو تعویض کرده مراجعه کنید
سلام..یه سوال..من ماشین پراید مدل ۹۰دارم تازگی خودبه خود میبینم ماشین درجا که کار میکنه ماشین یه کم میلرزه که میترسم مشکل شدیدی باشه با این حال که فرمان و داخل ماشین قشنگ معلوم میشه که داره میلرزه..فیلرگیری شده..بدرد نخورد..هنوز همینطوره..لطفا کمک کنین که خرجم شاید کمتر بشه…
دسته موتور ها رو چک کنید
سلام خودروی من روآ مدل۸۷ ،۶۰تا کارکرده، لاستیک چرخ عقب سمت راننده غیره یکنواخت ساییده شده و فرمان خودرو در سرعت نزدیک ۱۰۰ تا کمی لرزش داره و در سرعت نزدیک ۱۲۰ تا خودرو به لرزه می افته لطفا” راهنمایی کنید ممنون.
با سلام و ادب
و تشکر از سایت مفیدتان
بنده یک پراید مدل۸۳ دارم مشکلی که حدود ۳ سال برام پیش اومده و خیلی جاها مراجعه نموده ام ولی متاسفانه همچنان هست خیلی اعصاب خرد کن شده است.
بدین صورت که ماشین پس از طی مسیری حدود ۳۰۰ کیلومتر صدای ضربه هایی (تق تق ) از زیر ماشین میاد. صدای فوق با گرفتن کلاج یا ایست کامل یا خلاص کردن ماشین در حین حرکت قطع میشه.لازم بذکربوده پس از توقف حدود ۱ ساعت و خنک شدن ماشین صداقطع شده و پس از طی مسیری مجدادا” داستان شروع میشه. ۲ بار گیربکس توسط ۲ مکانیک باز شده و هر ۲ اعلام کردند بلبرینگها خارهای گیربکس پلوس و شفت هیچگونه مشکلی ندارد. همین هفته در جاده صدای سایشی از ماشین اومد و چرخهای ماشین قفل شد پس از ۲ بار جلو و عقب کردن و رفع گیر مجدادا” شروع به حرکت کردم واقعا” کلافه شدم ضمنا” الان پس از طی مسیر حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر صدای چند تا تق تق میاد و قطع میشه یا بعبارتی مشکل بدتر شده است نمیدونم چکار کنم اگه میشه متخصص گیربکس خوب معرفی کنید یادر صورت امکان و داشتن اطلاع جهت رفع مشکل راهنمایی فرمائید.