تحولات سریعی در حال وقوع بین فراری و شرکت فیات کرایسلر است. بعد از خروج لوکا دی مونتزمولو، رئیس قبلی فراری پس از 23 سال، حالا این شرکت از زیر سیطره فیات نیز خارج و یک شرکت مستقل خواهد شد.
از سال آینده سوپراسپرت ساز معروف و محبوب ایتالیایی، از زیر سیطره فیات خارج و تبدیل به یک شرکت مجزا خواهد شد. 10 درصد از سهام فراری در بازارهای بوریس ایالاتمتحده و اروپا به فروش خواهد رسید و البته 90 درصد باقیمانده آن در دست سهامداران FCA شامل بنیانگذاران فیات و خانواده آنیلی (Agneli) توزیع خواهد شد.
سرجیو مارکیونه اعتقاد دارد که جدایی فراری برای حرکت رو به رشد و حفظ طرح کسبوکار در برنامه 2014 تا 2018 این شرکت برای به حداکثر رساندن ارزش لازم است و هر کدام از شرکتهای فراری و FCA باید راه خود را جداگانه طی کنند.
John Elkann، رئیس FCA و عضوی از خانواده آنیلی نیز این روند را گامی در توسعه FCA میداند از فراری میخواهد میراث ایتالیایی خود را گرامی داشته و موقعیت منحصربهفرد خود را حفظ نماید.
عرضه عمومی سهام فراری برای تأمین بودجه 61 میلیارد دلاری توسعه مدلهای آینده فیات-کرایسلر کمک بزرگی خواهد بود.
بدین ترتیب مالکیت 45 ساله فیات بر فراری به پایان میرسد. این میتواند موقعیت مجموعه فیات-کرایسلر را که احتمالاً مرکز فرماندهی آن از ایتالیا خارج خواهد شد، از چالشهای فراری دور کند و البته امکان دارد به همین نسبت نیز وجهه شرکت را تا حد یک برند معمولی مخدوش نماید. از سویی فراری نیز در برابر رقبای دیگر خود باید اتکابهنفس بیشتری داشته باشد.
آیا استقلال فراری میتواند به این شرکت کمک کند؟ پیشبینی شما از آینده فراری چیست؟
بدین ترتیب مالکیت 45 ساله فیات بر کرایسلر به پایان مى رسد
اشتباهه تصحیحش کنید
فیات بر فرارى به پایان مى رسد
به نظر من فراری کار خوبی کرد
دوستان نظرشون چیه ؟
خدا رو شکر و همین بس
راستی دوستان عزیز
( نظر سنجی )
شما کدوم برند را برای سوار شدن انتخاب میکنین ؟
بنظر شما برند پورشه +++++ فراری —–
بسم حق
مدت هاست نظر ندادم اینجا
اما اگه کسی منو یادش باشه
میدونه عشق من قورباغه کوچولوه : )))
911 خوشکل و ریزه میزه
(شما کدوم برند را برای سوار شدن انتخاب میکنین ؟)
سوار شدن؟؟؟؟!!!مرد حسابی اگه این دوتا برند رو که به ما میدادن سوارشیم که الان اینجا نبودیم
ایتالیایی ها منو ناامید میکنن.این چه وضعشه که همشون زیرمجموعن
……………….
فقط مک لارن اونم f1
……………….
امیدوارم شرکت بزرگ فراری همچنان تو مسیر پیشرفت باقی بمونه.
چرا 2 ساعت بود نمی شد رو این مطلب کامنت گذاشت؟
من که عاشق 4c هستم ولی از بقیه الفا ها خوشم نمیاد
آقا خبری از دراگون نیست!!؟ پدال بنش کردی یا خودش نمیاد؟
آره چی شده نیست؟؟!!
به مگسه گفتن چرا زمستونا پیداتون نیست؟!
گفت نه اینکه خیلی تابستونا تحویلمون می گیرین!!!
سلام دوستان عزیز
غیر از آرزوی موفقیت واسه فراری متاسفانه کاری از دستم برنمیاد!
حالا اگه بخوام نظرمو بگم اینجوری میتونم بگم که هم به این اتفاق خوشبینم و
هم بدبین.
خوشبین از این بابت که فراری میتونه به عنوان یه برند مستقل عرض اندام
کنه و خودشو یه پله بالاتر از کمپانی های رقیب مثل لامبو بدونه.(البته اینا
تحلیل های یه آدم ساده و ناآشنا به مسائل اقتصادی هستش،خودمو میگم)
و از این بابت بدبینم که شاید اگه فراری تو مجموعه ی فیات میموند میتونست
از کمک های فیات توی شرایط بدی که شاید در اینده براش به وجود بیاد بهره
مند بشه.
“کلامی از شیخ بهایی:
آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:
اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است !
اگر کم کار کند، میگویند تنبل است !
اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند !
اگر جمع گرا باشد، میگویند بخیل است !
اگر ساکت و خاموش باشد، میگویند لال است !
اگر زبان آوری کند، میگویند وراج و پر گوست !
اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند، میگویند ریا کار است !
و اگر نکند، میگویند کافر است و بی دین !
لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد
و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.
پس آنچه باشید که دوست دارید.
شاد باشید، مهم نیست این شادی چگونه قضاوت شود.”
سلام و عرض ادب خدمت شاهین عزیز…
خوب هستید قربان…؟!
راستش انگیزه ای برای کامنت گذاشتن نداشتم ولی شمارو دیدم وظیفم می دونستم که کامنت بگذارم….
در کل با حرف هایی که زدی موافق ام و نیازی به توضیح بیشتر نمی بینم….!
در مورد اون کلامی هم که گفتی میشه نتیجه گرفت که:
برای خودت زندگی کن نه دیگران….
موفق و سلامت باشی
درود شاهین جان
اینجا همه از موفقیت فراری خوشحال میشن و کسی نیست که بدش بیاد فراری پیشرفت کنه…حتی طرفداران برند های رقیب! چون به هر حال فراری یکی از ارکان صنعت جهانی خودروسازی محسوب میشه
متاسفانه دنیای امروز داره به سمتی میره که شرایط برای برند های خاص در حال سخت تر شدنه…امروزه دیگه مثل 50-60 سال خودروسازها تنها روی محصولات لوکس تمرکز ندارند و بیشتر به دنبال تولید محصولات ارزانتر و پر فروش تر هستند دلیلش هم واضحه: افزایش جمعیت وتقاضا ، افزایش فاصله طبقاتی در جوامع متعدد و از همه مهمتر بحران های اقتصادی…
شرکت های لوکس سازی هم که تا به امروز رویه شون رو عوض نکردن و به قول خودمون خاص موندن می بینیم که معمولا تحت مالکیت یک شرکت بزرگتر هستند.نمونه بارزش هم بوگاتی و لامبو و مکلارن.
البته این رو هم بگم همانطوری که از متن هم پیداست این شرکت هنوز هم به طور غیر مستقیم تحت مالکیت FCA قرار دارد و این عمل احتملا یک حرکت استراتژیک مدیریتی برای تقویت فراری هست مخصوصا بعد از نتایج فوق العاده ضعیف تو فرمولا 1 !!! به هر حال…صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
.
.
والسلام.
جایی که لامبو باشه باید فراری غاز بچرونه
سلام محمدحسین عزیز
داداش همیشه ارادت مندت بودم و هستم و خواهم بود.ان شاالله بتونم لطف و محبت های تورو جبران کنم 3>
سلام رضای عزیز
بله با حرفت موافقم.مخصوصا با تولید خودروهای ارزان قیمت.خودم به شخصه دوس دارم تولید ماشین های ارزان قیمت خیلی بیشتر باشه.همه بتونن استفاده کنن.البته همیشه تقاضا واسه خودروهای لوکس خواهد بود،فقط ممکنه بازارشون فرق کنه،مثل همین الان که چین داره بازار اصلی خودروهای لوکس میشه(آماری از این بابت ندارم ولی حسم میگه!)
ارادتمندم
رضا این چه اسمیه گذاشتی.
فراری همیشه برند بزرگی بوده و لایق این بزرگ بودن هست… درسته که سوار شدن به فراری رویایی بیش نیست اما همیشه امید وارم این راه بزرگ بودن ادامه بده…
فراری به این عظمت باید مستقل باشه
فیات ماشین خوبیه ولی برازنده صاحب اختتیار بودن فراری نیست
پسر اسم تیتر رو که دیدم یاد فیلم جدایی نادر از سیمین افتادم
!! خخخخخ!!
فراری هم شرکتی هست که باید مستقل میشد . مستقل شدن برای یه شرکت میتونه خیلی خووب باشه ولی اون شرکت باید از نظر بودجه و پول کاملا از خودش مطمئن باشه. یکی از خوبیای زیر دست یه شرکت دیگه بودن اینه که در موارد ورشکستگی
یا بودجه کم اون شرکت بزرگ تر اون شرکت زیر دست رو ساپورت میکنه!
حرف سیاسی ممنوع پوریییییییییی!
همین یعنی پیشرفت دمش گرم
افرین فراری ولی نمیدونم چرا با فراری حال نمیکنم ! دیشب تخته گاز
نشون میداد لامبو دعوت نامه داده بود ریچارد هم رفت سوار سستو المنتو
شد لامصب خیلی وحشی بود ! درکل فقط لامبورگینی !
با عرضه 10 درصد در بورس و نگه داشتن مابقی عملا این شرکت در دست خانواده فیات هست و با توجه به عملکرد قبل فراری در سالهای اخیر که دارای مدیر مجزا و تصمیم گیری تقریبا مستقلی بود این استراتژی جدید بیشتر برای اهداف بلند مدت فیات و کرایسلر به کار گرفته شده و شاید سهام بیشتری از فراری فروخته بشه.
درآمد فراری در 2013:
3.16 میلیارد دلار درآمد
338 میلیون دلار سود
ونزدیک به 1.8 میلیارد دلار پول نقد در بانک
با این آمار خوب مالی تصور از دست دادن فراری توسط خانواده فیات کمی دشواره و امیدواریم فرای برای اهداف دیگه و نجات فیات و کرایسلر هزینه نشه و درفش اسب سیاه سرکش در مارانلو برافراشته باشه.
به نظر من که با فیات بود بهتر بود