تویوتا از نظر ابعاد کاملا کوچکتر و جمع و جور تر از جنسیس کوپه بوده و این وضعیت در فضای داخل کابین آن مشهود است.
به
طوری که صندلی عقب تویوتا تقریبا غیر قابل استفاده است در حالی که جنسیس
یک کوپه چهار نفر قابل قبول بوده البته بایستی تفاوت طول ۳۹ سانتی متری دو
خودرو را نیز در نظر گرفت. این تفاوت ساختاری از نظر فضا سازی در طراحی
داشبورد و صندلی ها نیز به چشم می خورد. در حالی که در جنسیس فضای مواجه
هستید که سعی دارد آمیزه ای از اسپرت و لوکس بودن را همزمان داشته باشد در
تویوتا همه چیز زمخت و کاملا اسپرت است اگرچه که در میان این شرایط انواع
تجهیزات را خواهید یافت و از نظر تجهیزات، مدل های فول تویوتا کاملا با
جنسیس برابری می کنند، پیشرانه ۲ لیتری تحت تویوتا با توان ۲۰۰ اسب بخار و
ضریب تراکم ۵/۱۲ به یک فوق العاده به نظر می رسد اما بدون شک در ارتفاع از
سطح دریا (تهران) و با کیفیت نازل بنزین موجود در کشورمان و این ضریب تراکم
بالا، شاهد افت محسوسی خواهد بود و این در حالی است که پیشرانه ۶ سیلندر
۳۰۶ اسب بخاری جنسیس به راحتی از پس آن بر می آید.
طراحی ظاهری تویوتا،
اسپرت تر و جذاب تر است و اگر با کیت بدنه باشد کاملا یادآور مدل های
مسابقات رالی و شاید هم خودروهای سری فیلم های سریع و آتشین خواهد بود!
ضمن
آنکه تویوتا علیرغم توان کمتر پیشرانه اما در زمان رانندگی خودرو لذت بخش
تری برای ماشین بازها است، درحالی که جنسیس مطلوب اسپرت دوستان راحت
طلباست!
سوای خشک تویوتا آن هم
در خیابان های پر دست انداز کشورمان به همراه صندلی های اسپرت و عملکردی که
همراه با صرف انرژی است، زودتر از جنسیس خستگی را در عضلات شما پدید می
آورد این در حالی بوده که علیرغم انتظار اولیه، هندلینگ آن نیز برتری فاحشی
بر جنسیس ندارد، با این حال نباید از احساس تسلط فوق العاده ای که بر آن
دارید غافل شد اما در سوی دیگر در حالی که جنسیس کوپه با پیشرانه ۲ لیتری
توربو رقیبی نزدیک تر به تویوتا GT86 بیشتر احساس می شود.اگر چه که این
فاصله در قیمت دو خودرو دیده نمی شود اگرچه که این فاصله در قیمت دو خودرو
دیده نمی شود و با این شرایط اگر شیفته ظاهر تویوتا جدیدتر بودن و البته
لذت ناب رانندگی آن نشوید ( که بدون اغراق قابل قیاس با پورشه باکستر است)،
جنسیس کوپه انتخاب برتر این رویارویی خواهد بود و به عرضه کننده محصولات
هیوندای در کشورمان توصیه می کنیم اکنون که واردات خودروها با حجم موتور
بیش از ۲٫۵ لیتر ممنوع است و برای آنکه جنسیس کوپه بازار خاص خود را از دست
ندهد گونه ۲ لیتری توربو آن را در کشورمان عرضه کند که بدون شک با پیشرانه
۲۷۴ اسب بخاری و قیمت ارزانتر، موجی از اسپرت دوستان را به سوی خود خواهد
کشاند.
مقایسه پارامتری
توانایی های حرکتی | هیوندای جنسیس کوپه |
ترمزها | تویوتا GT86 |
کنترل و رانندگی | تویوتا GT86 |
راحتی و فضای کابین | هیوندای جنسیس کوپه |
تجهیزات | هیوندای جنسیس کوپه |
بازار فروش | هیوندای جنسیس کوپه |
تویوتا GT86 | هیوندای جنسیس کوپه | |
موتور | ۴ سیلندر خطی ( DOCH ) | ۶ سیلندر خطی ( DOCH ) |
حجم موتور ( لیتر) | ۱۹۹۸ | ۳۷۷۸ |
قدرت ( اسب بخار دور در دقیقه ) | ۷۰۰۰/۲۰۰ | ۶۳۰۰/۳۰۶ |
گشتاور ( نیوتون متر دور در دقیقه ) | ۶۴۰۰/۲۰۵ | ۴۷۰۰/۳۶۱ |
جعبه دنده | ۶ سرعته خودکار | ۸ سرعته خودکار |
سرعت ( کیلومتر بر ساعت ) | ۲۲۰ | ۲۴۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ ( ثانیه ) | ۷/۶ | ۶/۱ |
مصرف سوخت ( لیتر ) | ۷/۸ | ۱۰/۳ |
قیمت بازار ( میلیون تومان ) | ۱۷۰ تا ۲۲۰ | ۱۹۰ تا ۲۱۰ |
منبع : مجله ماشین
تدوین : علیرضا فروغی فر
کاش خدا منم لایق یه ماشین خوب میدونست…
عزیزان من چه ربطی داره اخه؟؟؟ ما داریم اینجا دو خودرو جنسیس کوپه و تویوتا gt86 رو باهم قیاس میکنیم نه دو برند تویوتا و هیوندایی رو اگه این جوری باشه اسم تاپیک رو بنویسن مقایسه دو برند هیوندایی و تویوتا دیگه! شما نگاه کنید کدوم ادم عاقل و تحصیل کرده ای میاد ماشینی که 6 سیلندر هست رو با یک ماشین 4 سیلندر مقایسه میکنه؟؟ جنسیس کوپه موتورش 3800 هست و تویوتا gt86 موتورش 2000!! چیزی حدود 1800 سی سی اختلاف دارن!! اصلا جنسیس در حد تویوتا gt86 نیست از نظر شتاب و سرعت هم اگه کسی سوار جنسیس کوپه شده باشه میدونه چه غولیه برای خودش!!!!! از نظر من تویوتا gt86 باید با حد انداره خودش قیاس بشه مثلا با زانتیا 2000!! یعنی درستش هم همینه تویوتا gt86 با موتور 2000 باید با زانتیا 2000 قیاس بشه این جوری مقایسه خوب و ادلانه انجام شده
این ماشین از نظر هم کلاس بودن قابل مقایسه هست چون در حال حاظر 2 کوپه موجود در کشور هستش که در یک رنج قیمتی هستند .
ادلانه نه قربونم بری عادلانه!من از gtخیلی راضیم
جنسيس يه چى ديگس
پورشه باكسترو ميخوره
جنسیس آشغالی بیش نیست ، G86 یک ماشین اسپرت واقعی هست و کیت های زیادی هم براش امده موتور رو تقویت میکنه ، جنسیس رو می خوره.
Alireza عزيز خودت داري ميگي با تقويت جنسيس رو ميخوره!!!! جنسيس هم اگر تقويت بشه Z4 و حتي پانامرا در برابرش كم ميارن!!صحبت از مدل اصلي و كارخانه اي هست كه در 90 درصد موارد جنسيس قويتره
نا گفته نماند که هیوندای توانست با تقویت جنسیس اون رو به 1000 HP برسونه و در نمایشگاه سما 2013 از اون رو نمایی کرد می توانید در لینک زیر اطلاعات بیشتری بدست بیارید
http://www.parstuning.com/f253/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-2013-%D8%B3%D9%85%D8%A7-3694.html
خودتون قضاوت کنین
3800 سی سی یا 2000 سی سی
6 سیلندر یا 4 سیلندر
وقتی قیمتها حدودا در یک رنج هستن …!!
.
.
.
.
.
.
البته قبول دارم ظاهر تویوتا اسپرت تر هستش اما این کجا و آن کجا
از لحاظ موتوری جنسیس خیلی سرتره
اون عزیزی ک میگی ۶ سیلندر و ۴ سیلندر پس جنسیس سر هس حرفی کامل اشتباه میزنن شما باید به شتابش نگاه کنی و ببینی ک تویوتا تونسته با ۱ موتور ۲۰۰ شتاب ۷/۶ ثانیه بده در حالی ک جنسیس با موتور ۳۸۰۰ فقط تونسته ۶/۷ ثانیه بده پس لطف کینذ ندونسته نگید موتور جنسیس ۳۸۰۰ هس پی….
بطور مثال بنز با موتور ۲۰۰۰ تو c200 جدیدش و قدرت موتور ۲۰۰ اسب بخار ۰ تا ۱۰۰ تو ۶ ثانیه میده…. پس به حجم موتور و قدرت موتور نیست گیر باکس خیلی مهم تره torque موتور خیلی مهمه
مرسی از دانش بسیار بالات در زمینه ماشین! چون اون حجم موتورش ۲ لیتر هست باید با زانتیا مقایسه شه!!!واقعا قانع شدم!اون دوستی هم که میگه قیمت هاشون تو یه رده هست خیلی باحاله!:)))
پس اگر به این شکل باشه و حرف شما صحت داشته باشه پیکان ۱۶۰۰ هم باید با جنتو و پژو ۲۰۶ و … مقایسه بشه درسته ؟