
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
درباره مراحل ابتدایی طراحی سایت چه میدانید | 1 | 8201 | leylon |
سایت نمایشگاه ماشین | 0 | 4872 | limootorsh |
سانتافه ٢٠١٤ سفارس اروپا | 0 | 4841 | lili |
آِیامیل لنگ و یاتاقان ثابت و متحرک و همچنین پمپ روغن تیبا با پراید فرق داره؟ | 0 | 5891 | mehdihanifehlo |
خرید و فروش 206 تا84 | 3 | 9257 | naeejali |
تویوتا کمری 2007 GLX سفید چند تکه رنگ - تعویضی ندارد | 3 | 13644 | ahmaddd |
فروش فوری بی ام و 535i | 0 | 7001 | shahabstar |
فروش خودروی برلیانس H330 | 0 | 9899 | daram |
علت لرزش پراید تو سرعت بالا چیه؟اگه می دونید راهنمایی کنید | 2 | 12399 | elahe67720 |
فروش خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵/پوست پیازی روشن متالیک | 0 | 9070 | milad007 |
نظرات (16) کاربر عضو:
کاربر مهمان:
آخ قلبـــــم ...
ارانیکو جان! فکر روحیه و اعصاب مارو هم بکن! این همه عکس و توصیف این ماشین دل مارو ترکوند.آخه وسع ما چقدره مگه که با این آب و تاب تعریف میکنی؟ ما فوقش پراید و ام وی ام سوار شیم.
آخرش پراید یه چیز دیگست
الآن چند تا خوشمزه بامزه با نمک میان پراید پراید میکنن
بابا بامزه بابا گوگولی،بابا از بد رزوگار مجبور به سوار شدنه پراید بابا شیطون بابا طعنه
گول نخورید فتوشاپه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این توصیف .. ینی بهترین ماشین با آخرین تکنولوژی با تمام امکانات و 8 سیلندر (فول آپشن) سیصد و چهل میلیون در میاد... وای بر ما، با این پول میشه فقط C200 خرید تو ایران.. از ماست که بر ماست.. :) :) :)
میان ماه من تا ماه گردون ..... تفاوت از زمین تا اسمان است
توجه دارید که قیمت این خودرو در آلمان معادل یک هیوندای در ایرانه؟
خیلی قشنگه، امیدوارم تو طراحی این بی ام و آقای نادر فقیه زاده که از طراحان ایرانی شرکت بی ام و اس هم سهمی داشته باشه
چقدر عالیه . ما که تو خوابم نمیبینیمش
تمام دنیا به سمت خودروهای هیبریدی میره . ما هنوزم کپسول گاز میبندیم به ماشینامون . چقدر ما ملت نادونی هستیم .
سال 89 سرباز بودم یه رفیق داشتم از بی ام و اتاق سلطنتی 740 که داشت میگفت
الان میفهمم که بعد از چند سال از چی میگفت
ااااااااااااااااهههههههههههههههه
به به جون میده واسه کمیته امداد که ایشالله از اینا استفاده کنند حالشو ببرن
ما هم همون پراید سمند و پژو...
آفرین بر طراحان و تولیدکنندگان خودروهایی اینچنینی که همیشه تعریف کننده مرزهای استانداردهای روز صنعت میباشند.
و البته نوش جان آقازاده هایی که میتونن بخرن و سوار بشن و به من و شما پز بدن
و در نهایت، از مترجم عزیز تقاضا داریم برخی عبارات را ترجمه نفرمایید و همان عبارت انگلیسی را ذکر فرمایید تا فهم آن برای مخاطب سخت تر نگردد. مدتی درگیر درک مفهموم عبارت "نمایشگر سربالا با کیفیت گرافیکی بالا" بودم تا فهمیدم منظور همان تکنولوژی Head Up یا نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو خودرو میباشد.
بد نبود از طراح ایرانی این خودرو لوکس هم سخنی به میون میومد...
طراح ایرانی و خلق جدیدترین محصول BMW
از اعضای اصلی تیم طراحی بیام و سری هفت، میتوان به نادر فقیه زاده،کریم حبیب و آدریان ون هایدونگ طراح ارشد بی ام و، اشاره کرد.
طراح ایرانی و خلق جدیدترین محصول BMW
تاریخ ثبت: 23 خرداد 1394 ساعت 13:46
کد خبر: 26092
منبع خبر: اقتصاد نیوز
نسخه مخصوص چاپ
در میان طراحان ایرانی شاغل در صنایع خودرو سازی جهان دو تن بیشتر از همه مشهور هستند. اولی نادر فقیه زاده برای بی ام و و دومی هرمیداس اتابکی برای خودروسازان فرانسوی.
در آخرین هنر نمایی نادر فقیه زاده یکی از طراحان ارشد بی ام و، بخش اصلی طراحی بی ام و سری 7 جدید را بر عهده داشته است.
از اعضای اصلی تیم طراحی بی ام و سری هفت می توان به نادر فقیه زاده،کریم حبیب و آدریان ون هایدونگ سر طراح ارشد بی ام و، اشاره کرد.
مدل جدید سری هفت بی ام وکه به تازگی رونمایی شده، نشان از هوشمند شدن خودروهای آینده دارد. این خودرو می تواند بدون راننده پارک کند. دنده دهی راننده را با توجه به نقشه های ماهوارهها اصلاح کند. راننده میتواند به آن به صورت کلامی دستور دهد. نور دهی خودرو هوشمند شده و استفاده از موتور های هیبریدی هم در آن پر رنگ شده است.
طراحی بی ام و سری 7 جدید بی شباهت به بی ام و سری 5 نیست. اما با تغییراتی این نسل از بی ام و که بزرگترین خودرو بی ام و هم هست بسیار جذاب بنظر می رسد. نسبت به نسل قبلی، چراغ های جدید، جلو پنجره بزرگتر و جزییات بیشتر در سپر خودرو این خودرو را بیش از مدل قبلی سری 7 متفاوت کرده است.پیش از این نادر فقیه زاده نقش اصلی در خلق بی ام و سری 6 نیز داشته است.
پس از سری 6، نادرفقیه زاده در چند سال اخیر بیشتر بر روی طراحی بدنه سری هفت جدید کار کرده است. خودرویی که پرچمدار خودروهای بی ام و است.او در سال 2001 توسط کریس بنگل سر طراح افسانه ای بی ام و، وارد بخش طراحی شرکت بی ام و می شود.
فقیه زاده یکی از معدود طراحانی است که در شرکت بی ام و همزمان به طراحی داخلی و خارجی دو خودرو مختلف پرداخته است. سیاست شرکت بی ام و اجازه نمی دهد طراحان همزمان به طراحی داخل و خارج خودرو بپردازند . اما طرح های نادر باعث شد بی ام و در این خصوص سخت گیری نکند.
قبل از اینکه نادر فقیه زاده، مسوول طراحی بدنه بی ام و سری هفت جدید شود. او طراحی بدنه سری6 و طراحی داخلی نسل 7 بی ام و را همزمان بر عهده داشت.
او درباره طراحی بی ام و سری 6 می گوید؛ می خواستم یک هویت و روح خاص به این خودرو بدهم برای همین از حرکت موج آب الهام گرفتم.
نادر فقیه زاده چگونه وارد بی ام و شد؟
اما چه شد که نادر فقیه زاده به آلمان رفت. نادر در سال 1355 در تهران بدنیا آمد. او در سال 1986 به خاطر شغل پدرشان که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ کار می کرد به اتفاق خانواده به آلمان رفتند و دوران مدرسه را در آنجا گذراندند.
نادر به طراحی علاقه ی زیادی داشت و از این رو با انتخاب رشته « طراحی وسایل نقلیه » در دانشگاه فورزهایم آلمان اولین قدم ها را برداشت و با اینکه این دانشگاه 4 نفر را در هر ترم می پذیرفت ولی او با موفقیت قبول شد و در 1996 با مدرک فوق لیسانس طراحی خودرو فارق التحصیل شد.
نادر فقیه زاده در مصاحبه ای گفته است که همیشه از کودکی وقتی ماشین های مختلف را می دیدم یک احساس فانتزی خاصی داشتم. مثلا یک بنز اس 280 همیشه در کوچه ما پارک بود که برای من یک روح یا حس خاصی داشت. برایم جالب بود که چطور یک خودرو اینقدر شخصیت و روح دارد. آن زمان نمی دانستم که قبل از تولید یک اتومبیل، یک طراح این طرح را با عشق کشیده و این روح را در آن دمیده است.
اما چه شد که نادر فقیه زاده وارد بی ام و، شد خودش تعریف می کند. در دانشگاهی که در آن تحصیل می کردم در آخر هرترم نمایشگاه کارهای طراحی خودمان را داشتیم. در این مراسم معمولا مهمان های مهمی می آمدند. این مهمان ها طراحان و مسوولان شرکت های خودروسازی مشهور دنیا بودند که اکثرشان از شرکت های خودروسازی آلمان از قبیل بنز، بی ام و، پورشه و ... آنجا بودند.
آن ها می آمدند که رابطه بین دانشجویان و صنعت ایجاد شود. به این وسیله بود که در ترم 4، پورشه و بی ام و برایم امکاناتی برای بورسیه دادند و چون من به بی ام و احساس خوبی پیدا کرده بودم انتخابم بی ام و شد.
اما او درباره صنعت خودرو ایران چگونه فکر می کند؟
چرا به خاطره یکی دو ماشینه داخلی و سودی که تو جیباشون میره با این کیفیته بدشون باید حقه گمرکیه این ماشینا انقدر بالا باشه که سوار شدنشون یه آرزو باشه برامون.چرا باید پوله کشور انقدر بی ارزش شده باشه که نتونیم سواره اسن خودروها بشیم.مگر ما انسان نیستیم.مگر حقه ما مثله بقیه آدمها استفاده از تکنلژی نیست.پس چرا اینها رو به بازار عرضه میکنند.ما ایرانیها هم سهمی داریم از استفاده این تکنلژی ها خدایا سهمه این ملتو به استفاده از امکاناته موجود در دنیا هرچه زودتر بده ....